Pakistan’da Bir Hafta: 5. ve 6. Gün Karaçi

Şah-ı Kila ve Tarihi
Nisan 12, 2024

Pakistan’da Bir Hafta: 5. ve 6. Gün Karaçi

5. Gün Karaçi

Sabah otelden ayrılıyoruz ve sabah uçağıyla Karaçi’ye uçuyoruz. İlk durağımız Muhammed Ali Cinnah’ın kabrinin de bulunduğu Cinnah parkı. Park oldukça büyüktür. Parkın ortasında ve en yüksek noktasında Cinnah’ın kabrinin bulunduğu bir yapı var. Bir saat kadar bu parkta geçiriyoruz. Hemen ardından Cinnah’ın evine geçiyoruz. Yarım saat kadar bu koruma altındaki evi gezdikten sonra sahile uğruyoruz. Hava biraz sıcak bu yüzden bir tekne kiralamanın vakti. İki saatlik bir tur yapıyoruz.

Öğleden sonraları sular yükselmeden önce sahilde hava güzelleşiyor. At veya deve kiralayan, gelincik, maymun veya kobra oynatanlar bulunuyor. İnsanlar ayakkabılarını çıkararak yürüyüş yapıyor. Akşam yemeği için lokantaya gidiyoruz.

6. Gün Karaçi

Sabah kahvaltı sonrası ilk gezinti noktamız Samzu Water Park. Karaçi, Belucistan çölünün kenarında kurulduğundan kurak ve bir nevi çöllük araziye sahip. Denize yakın kısımlarda toprak oldukça tuzlu. Bu yüzden Karaçi içerisinde birkaç suni park sayılmazsa tabii park yok. Denizden 20 kilometre kadar içeri girildiğinde hava esiyor ve güzelleşiyor. Bu kısımlardan sonra iklim yeniden ısınıyor. İşte bu bölgede şehrin çıkışında insanların piknik yapıp eğlenebilecekleri özel parklar veya şahsi çiftlikler var. Samzu Water Parkın içinde aslanlardan pelikanlara, timsahlardan ayılara birçok hayvan bulunan hayvanat bahçesi, çok düzenli piknik alanları, birçok oyun sahası, havuz v.b. şeyler var. İki saatlik gezi ve eğlence sonrası biraz hareketli bir diğer parka doğru yola çıkıyoruz: Gulberg Safari park, Suni gölü, teleferiği, hayvanat bahçesi, çocuk oyun alanları gibi birçok şey bulunuyor. Önce teleferiğe biniyor sonra da telde kayıyoruz. Cüz’i bir giriş ücreti var ve ailecek giriliyor. Ardından Hava müzesindeyiz. Karaçi’nin en ilgi çeken müzesi. Pakistan Hava Kuvvetleri üssünün yola bakan bir bölümünde ve eski uçaklar, helikopterler, simülasyonlar, uçak motorları ve bazı havacılık silahları sergileniyor. Giriş ücretli ve güzel bir hediyelik eşya dükkânı var. Çocuklar için trenler ve oyun sahaları, lokantası bulunuyor. Karaçi’ye gezmeye gelenlerin muhakkak görmesi gereken bir yer. Deniz müzesinden sonra Muhammed Ali Society’de bulunan bu parkta kullanılmayan eski denizaltılar vb. sergileniyor. Lokanta, jimnastik salonları gibi mekanlar da var. Çok büyük olmayan güzel ve düzenli bir park. Bir sonraki durak alışveriş için Zainab Market. Deri, yarı değerli taşlar, tekstil ve elektronik ne ararsan var bu binlerce dükkanlık yerde.

7. Gün İslamabad’a dönüş.

Hey Merhaba 👋 Tanıştığımıza memnun oldum.

Yeni içeriklerden haberdar olmak istiyorsanız

Spam yapmıyoruz! Daha fazla bilgi için gizlilik politikamızı okuyun