Mart 2007 İstanbul Gezisi

Mayıs 10, 2024

Mart 2007 İstanbul Gezisi

26. Bölüm

2007 yılında Brandreth road’dan bir gezimiz olmuştu. Bu gezimize ben dahil altı kişi katılmıştık. Geziye katılanların dördü çelik boru biri de tekstil işi yapıyordu. İstanbul’da TÜYAP fuar merkezinde 22-25 Mart tarihleri arasındaki boru fuarına katıldık. İlk üç gün fuarı gezdik. Fuardan sonra İstanbul gezileri yaptık. Hava da çok güzeldi. Serin fakat soğuk veya yağmurlu olmayan bir hava vardı. Yaşı biraz ileri olan ve Hafiz Sahib dediğimiz iş adamı “Hayatımda bir hafta içinde hiç bu kadar yürümedim” demişti. İlk gün Perşembe sabahı İstanbul’a ulaştıktan sonra Fatih’te bir otele yerleştik. 4 yıldızlı bu oteli misafirler pek beğenmedi. Ardından ertesi gün 5 yıldızlı Akgün otele yerleştiler. Ben masraf olmaması için minibüsle bir hafta boyunca kendi evimize gidip geldim. Otele yerleştikten sonra TÜYAP fuar merkezinde görüşmeler yaptık. Ardından akşamleyin Florya’da bazı eğitim merkezlerini gezdik ve akşamleyin İstanbul’un meşhur kadınlar pazarındaki büryancılardan birinde büryan kebabı yedik. İkinci gün Cumartesi günü fuar sonrası Sultanahmed camii, Topkapı sarayı, yerebatan sarnıcı, Ayasofya’yı gezdik. Akşamleyin Bahçelievler’den işadamları bizi ağırladı. Biz borucu iş adamlarıyla fuarı gezerken tekstilci işadamı da Bossa’dan gömlek kumaşı satın aldı. Diğer iş görüşmelerini yaptı. Pazar günü sabah namazında Eyüp Sultan camiine gittik. Halit Paşa konağında kahvaltı yaptıktan sonra, Pierre Loti tepesinde çay içtik. Miniaturk gezisi sonrası tekneyle Boğaz turu yaptık. Boğaz turu sonrası Eminönü’nde İstanbul’un meşhur adetlerinden balık-ekmek yedik. Pazartesi Çamlıca tepesi ve Samanyolu TV gezisinin ardından soğuk fakat güneşli bir havada Büyükada’da fayton turumuz oldu. Sema hastanesini gezdik ve akabinde akşam yemeğini hastanede yedik. Salı günü Panorama 1453 müzesini gezdikten sonra Zaman gazetesi ve Fatih üniversitesi ziyaretinin ardından Büyükçekmece’de önceden tanıdığım bir işadamının misafiri olduk. Bu işadamını telefonla arayıp misafiri olacağımızı söyleyince önce çok şaşırdı çünkü randevu almamıştım. Sonrasında beraber akşam yemeği yedik. Bir hafta boyunca İstanbul’da kaldık. Yine de İstanbul’u gezmeyi bitiremedik. Bu gezide aramızda olan üç yıl önce vefat eden Faruk bey’e bir kez daha rahmet diliyorum.

Gezi programını çok aramama rağmen bulamadım. O yüzden aradan 17 yıl geçen bu gezi programındaki bazı yerlerinin sıralaması farklı olabilir.

Hey Merhaba 👋 Tanıştığımıza memnun oldum.

Yeni içeriklerden haberdar olmak istiyorsanız

Spam yapmıyoruz! Daha fazla bilgi için gizlilik politikamızı okuyun